Proiect Erasmus+ no: AR-STEAMapp
ARSTEAMapp – Fostering Scientific Vocations through Augmented Reality about European Cultural Heritage
ARSTEAMapp abordează provocările legate de îmbunătățirea predării disciplinelor STEAM la grupa de vârstă 12-16 ani, proiectând o modalitate inovatoare de a stabili conexiuni între aceste discipline într-un mod semnificativ și viabil cu contextul educațional.
Dezvoltarea unei aplicații educaționale de realitate augmentată (AR) (denumită în continuare AR-STEAMapp) care poate fi utilizată pentru a reflecta în mod explicit asupra conexiunilor dintre disciplinele STEAM prin analiza patrimoniului cultural european relevant (de exemplu, sculpturi și clădiri). Ca exemplu al aplicației preconizate, elevii vor scana fațada unei catedrale folosind tablete sau smartphone-uri; apoi, printr-un tur virtual, elevii vor învăța aspecte legate de știință (tipul de rocă folosit), tehnologie (instrumentele folosite pentru construcția acesteia), inginerie (succesele și eșecurile în proiectarea sa), matematică (structura) și artă (contextul istoric în care catedrala este proiectată și construită; importanța socială și culturală a catedralei), făcând în același timp conexiuni explicite între conținutul disciplinelor STEAM.
Coordonator: Universitatea Burgos, Burgos, Spania
Parteneri: Arnavutkoy Korkmaz Yigit Anadolu Lisesi(KYAL)/Turcia
Școala Gimnazială ,,Ion Creangă” Suceava
Colegio Luso Frances, Porto, Portugalia
Senior Europa Sociedad Limitada(Kveloce)/Spania
Echipa de proiect: prof.univ.dr. Miguel-Angel Queiruga-Dios
prof. univ. dr. Radu Bogdan-Toma
prof. Hatice Kîrmaci
prof. Elena Matroana Hreciuc
prof.dr. Rita Rocha
ec. Belen Costa
ec. Lorena Aguilar
Echipa de proiect la nivelul școlii: prof.dr. Elena-Luminița Martiniuc
prof. Beligan Ionuț
prof. Narcisa Tcaciuc
Perioada de implementare: 1 ianuarie 2023-31 decembrie 2024
Pentru detalii accesați website-ul proiectului ARSTEAMapp: https://arsteamapp.webnode.ro . Urmăriți știrile și noutățile folosind traducerea ( Translation).